Go back to the noodls home page
  • About us
  • Coverage
  • Services
Login

Not yet a member?Join now!|Lost password


  • Home


  • News

    • International News

    • Education

    • Environment

    • Health

    • Technology

      • Internet

    • Science

    • Social and Non-Profit

    • Local News

  • Politics 
    and Policy

    • Government and Public Administration

    • Politics

    • Local Administration

    • International Policy

  • Business 
    and Economy

    • Economy

    • Finance

      • Stock Markets

    • Jobs and Labour

    • Company News

    • Industries

      • Aerospace

      • Agriculture

      • Chemicals

        • Plastics and Rubber

      • Consumer Goods

      • Construction

      • Defense

      • Consumer Electronics

      • Energy

        • Nuclear Energy

        • Oil and Gas

        • Renewable and Alternative Energy

      • Financial Service and Investment

        • Banking

        • Insurance

      • Fishing and Aquaculture

      • Information Technology

      • Industrial and Manufacturing

        • Engineering and Heavy Industry

      • Metals

      • Mining

      • Pharmaceuticals

      • Real Estate

      • Services

        • Legal

        • Marketing and Communications

      • Telecommunications

      • Textile

      • Tobacco

      • Trade and Commerce

        • Retail

      • Transportation

        • Air Transportation

        • Maritime Transportation

        • Rail Transportation

        • Road Transportation

      • Utilities

      • Wood Industry

  • Arts 
    and Culture

    • Art

    • Book and Literature

    • Media and Entertainment

      • Cinema

      • Music

      • Radio and Television

    • Media

  • Lifestyle 
    and Leisure

    • Auto and Motors

    • Home and Garden

    • Fashion and Luxury

      • Clothing and Accessories

      • Cosmetics

      • Jewelry and Watches

    • Food and Drink

    • Travel and Tourism

    • Yacht and Sailing


  • Sports

    • Baseball

    • Basketball

    • Boxing

    • Cricket

    • Cycling

    • Football (American)

    • Football (Australian)

    • Football (Soccer)

    • Golf

    • Hockey

    • Rugby

    • Skiing and Winter Sports

    • Tennis

    • Volleyball

TELMEX - Teléfonos de México SA de CV

11/14/2012 | Press release

14-11-2012 Avanza el programa de Educación y Cultura Digital TELMEX en el Distrito Federal.

distributed by noodls on 11/14/2012 21:11

Print Print

Sharing and Personal Tools

Please select the service you want to use:

  • Newsvine
  • Digg
  • Delicious
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Buzz
  • Favorites
  • Google Reader

Please use the above public link if you want to share this noodl on another website

Close

• Avanza el programa de Educación y Cultura Digital TELMEX en el Distrito Federal.

• La Ciudad de México tiene mil 100 sitios WiFi de acceso público a Internet.




El director general de TELMEX, Héctor Slim Seade, se reunió hoy con el jefe de gobierno Marcelo Ebrard Casaubon, para dar a conocer los avances del programa de Educación y Cultura Digital Telmex en la capital del país.

En forma conjunta, el Gobierno del Distrito Federal y TELMEX, pusieron en marcha un total de dos mil 57 Bibliotecas Digitales en escuelas, bibliotecas públicas, en el metro, en los faros y centros investigación, donde estudiantes, maestros y público en general pueden acceder a Internet con tecnología WiFi, cuyas características son ideales para brinda una mayor cobertura.

En las Bibliotecas Digitales, además de proporcionar conectividad se realizan programas de acompañamiento educativo para aprovechar al máximo el uso de las herramientas tecnológicas.

Asimismo, este día entró en operación el sitio mil 100 sitios de acceso público WiFi Móvil en Infinitum, donde cada mes se conectan más de un millón 400 mil usuarios. De esta forma la ciudad de México se coloca a la vanguardia en el acceso a banda ancha.

Entre los principales resultados alcanzados en la digitalización de la Ciudad de México destaca la transición de la alfabetización a la educación digital en las escuelas que cuentan con una Biblioteca digital, las cuales avanzaron 23 puntos en la prueba ENLACE.

En su intervención, el director general de TELMEX afirmó que las telecomunicaciones demandan fuertes inversiones por lo que todas las empresas que quieran competir en él, deben invertir.

Por su parte, el jefe de gobierno del Distrito Federal, Marcelo Ebrard, agradeció el apoyo de TELMEX para que la capital del país avance en materia de digitalización.

Finalmente, el director general de TELMEX reconoció el esfuerzo del gobierno de la ciudad para desarrollar estas actividades y reiteró el compromiso de la empresa para proporcionar a los capitalinos las herramientas necesarias para insertarse y aprovechar las bondades de la sociedad de la información y el conocimiento.



Smartlinks | TELMEX - Teléfonos de México SA de CV | Telmex Internacional SAB de CV | Company News | Education | Internet | News | Stocks and Security Markets | Technology | Telecommunications | Business and Corporate Announcement | Telecommunication Service | Internet Industry | Mobile Network Operators | Internet Providers | Landline Telephone Network Operators | Bolsa Mexicana de Valores (BMV) | OTC Markets | Leading Companies | Medium and Small Cap

Back

View original format

Copyright ©2006-2013 noodls.com - VAT IT01709820995 | Privacy Policy | Terms of Use | Feedback | Contact us